کد خبر 336721
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳

بر اساس گزارش انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران "برآوردهای اولیه" حاکی از موافقت «۵۸ درصدی» نمایندگان با استیضاح وزیر علوم است.

به گزارش مشرق، گزارش انجمن دانش‌آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران همچنین می‌گوید: این برآورد با توجه به تحلیل مواضع نمایندگان مجلس در هفته جاری، احتمالات و تخمین های خبرنگاران و فعالان رسانه ای فارغ از تعلقات سیاسی آن‌ها و همچنین گزارشات نهادهای کارشناسی در دولت و برخی دستگاه‌های دیگر تهیه شده است. بر اساس این برآورد پیش‌بینی می‌شود چنانچه تمرکز نمایندگان موافق استیضاح، بر محوریت ضعف‌های وزارت علوم در حوزه های علمی نظیر «رکود علمی» در دانشگاهها و «سقوط رتبه علمی ایران» در یکسال اخیر و پس از آن توجه به «انتصاب نیروهای سیاسی افراطی» در دانشگاهها تمرکز یابد در نهایت تعداد موافقان استیضاح در حین رای‌گیری تا 63 درصد افزایش می یابد.

بر مبنای این برآورد چنانچه ضعف علمی وزارت علوم در یک سال اخیر در روز استیضاح در حاشیه مسائل سیاسی قرار گیرد و تنش آفرینی و طرح مسائل انحرافی نظیر ضعف ها و یا اتهامات به دولت قبل توسط نمایندگان موافق وزیر کارساز شود موافقان استیضاح کاهش یافته و احتمال شکست استیضاح و یا موفقیت با نتیجه ای پایین پابرجاست.

همچنین بر مبنای اثرگذاری مواضع مسئولین مجلس بخصوص ریاست آن (دکترعلی لاریجانی)  و برخی نمایندگان شاخص مجلس، در این تحلیل بر نقش آفرینی و اهمیت موضع چهره ای اخلاقی و با نفوذ و نزدیک به فرجی دانا همچون حجةالاسلام ابوترابی بر نتیجه استیضاح تاکید شده است چرا که وی نقش زیادی در کسب رای اعتماد وزیر علوم در سال گذشته داشته است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس